onsdag 9 december 2009

Poängvärlden

Under min semester så fick jag lusten att vilja ta tag i det hälsosamma livet ordentligt. För att kunna genomföra det så underlättar det ju såklart att även den man bor tillsammans med också är med på noterna för hur kul är det att hålla igen när den andra personen tar en öl och öppnar en påse chips :p
Jag frågade lite snällt Pirre efter att kollat igenom hur viktväktarna skulle vara om han ville haka. Gärna det fick man till svar. Jag har verkligen världens bästa. Viktväktarna handlar inte om att man ska svälta ihjäl utan att man ska lära sig äta rätt och röra på sig. Vv har kontroll på att man inte går över styr och att man verkligen äter alla sina Propoints som man har att röra sig med varje dag.
Jaha... säger en del och är inte alls positiva till mitt projekt vilket jag kan tycka känns lite tråkigt men det finns många som tycker det är jättekul och tycker man är duktig.
Varför gör jag det här då kanske en del undrar? Ja det är rätt enkelt. Nummer ett är att efter min hälsokontroll fick jag veta att mina värden inte var världens bästa, nummer två är att det helt enkelt blivit för mkt gottis hemma i soffan. Chips, ost, vin, öl, choklad och annat gott. Jag gör det helt enkelt för att må bra och att få gå ner några kilo som jag lyckats gå upp på sistonde.
Elins kommentar var: "FÅR du verkligen gå på VV??" Ja det får jag. Jag vet att jag aldrig tidigare fått gjort det men av någon anledning så väger jag 10 kg mer nu än då så ja.. det är helt okej.
Det jag gör nu känns faktiskt mycket roligt och spännande. Man för matdagbok, går på veckomöten, tränar regelbundet men inte för mkt som jag gjorde tidigare och allt känns strukturerat. Jag är tom mindre hungrig nu plus att matkassan inte blir lika tärd. Planering och veckohandling är bra och roligt.
JAHA, får man inte äta nåt gott någonsin mer nu? Jooooo det är helt okej. Man slutar inte leva bara för att man börjar på VV.

Så min slutsats är att jag vill må bra och blir bara glad om någon peppar mig.

Ikväll ska jag förresten shoppa med Elin :) Ska bli jätteskojigt. OCH på lördag kommer pappsen :) Å på söndag är det födelsekalas hos mamma. Vilken vecka!!

Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Jag stöder dig till 100 %, och vill du ha hjälp på traven så säg till... jag har gått ner 35 kg med en metod som jag skapat av alla andra metoder... skulle vilja påstå att jag äter gott varje dag, men ändå håller min vikt för sjätte året i rad !!

    Mvh Ludde

    SvaraRadera