tisdag 23 februari 2010

Snö

Nu börjar jag bli lite less på all snö. Det börjar liksom bli lite För mkt snö. Jag längtar till vår då man går omkring i gruset på asfalten och till sommaren då man kan gå ut utan att klä på sig i en trekvart. Jag längtar efter solen.

Det är mycket som försigår just nu. Ett blivande husbygge som verkligen kräver att snön försvinner så vi kan göra allt klart för bygglovshandlingarna. Det känns som att snön jävlas lite. Vi har snö som är en sisådär 170-180 cm högt på verandan. Fullt normalt.

Kan tiden gå lite fortare?

Ikväll ska jag iväg till Bollstanäs för att gå på min Pralinkurs som jag väntat på länge nu. Det ska verkligen bli jätteroligt och intressant. Man lär sig om choklad, hur man värmer den på bästa vis, hur du får dom att bli bra i formar och hur du fyller en pralin. Återkommer med betyg när jag varit där.

Tiden går något sakta idag och det är kallt.

Det är många tankar och funderingar i mitt huvud just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar