måndag 1 mars 2010

Vart tog mina skor vägen?

Helt otroligt. Jag var och gästtränade på Worldclass på Hornsgatan förra veckan och det första man stöter på när man öppnar dörren är en stor skylt med texten: "DU HAR VÄL TAGIT AV DIG SKORNA??!" Snällt tar jag av mig mina skor och ställer dom bland alla andra skor där. Inget konstigt med det.
1,5 h träning senare då jag ska försöka smyga mig ut från gymet utan att behöva sitta och prata med en säljare om att köpa kort på WC så upptäcker jag att mina skor inte alls står där jag ställde dom när jag gick in....Jag skrattar lite för mig själv och tänker att Nej, inte kan dom vara borta. Dom måste vara här någonstans. Jag letar vidare och inser att dom faktiskt inte är där. En kille som ska besöka gymmet undrar vad jag håller på med och jag förklarar... han börjar också leta och sedan ytterligare en person. Skorna är borta. En tanke slår mig att någon kanske har tagit fel skor men det är helt omöjligt. Skorna som stod kvar var nästan enbart herrskor och ingen av dom var ens i närheten av mina små 36-or till fötter.
Så nu har mina fina Timberlandkängor i skinn som är mkt sparsamt använda flyttat till en annan ägare.... idiotiskt.
Tur att man iaf hade sina gympaskor med sig så man slapp gå hem strumpfota men jävligt kallt och halkigt blev det.

Nu dags för träning i Sickla.... Idag med INLÅSTA skor...

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar