fredag 13 maj 2011

Springstolen

Nadja har fått ett arvegods från sina kusiner Emma och Tilde för en tid sedan. En gåstol. Den har inte varit så uppskattad förräns typ nu. Nu vill jag kalla den springstol istället för gåstol. Kanske man ska börja ta tid på damen då hon springer mellan köket och vardagsrummet. Hon kör fast ibland och blir helt rabiat och då får man snabbt springa dit och mecka loss henne från vad det nu kan vara, mattan, skohyllan, skor, leksaker, kaminen...
Hon kom på idag att kaminen har luckor. Hmm... inte bra inte bra. Förra veckan kom hon på hur man öppnar mammas kökslådor med bakgrejjor i och snor nu decilitermått och springer iväg med.

Nadja verkar sova lite dåligt ikväll. Undrans om hon har ont i magen? Hon har inte bajjat sen i morse och det är ovanligt för henne och med tanke på hur mycket hon vräker i sig om dagarna så förstår jag henne.

I morgon ska jag och min storasyster åka med Birkabåten på kryssning. Det ska bli jättemysigt att få göra något med systeryster. Bara hon och jag. Vi ville göra en sk. duobehandling men det var fullbokat tyvärr så vi får se om det finns något spa-aktigt kvar att boka. Vore ju roligt att kunna göra det någorlunda samtidigt. Annars får vi väl slösa lite extra pengar i tax-freen istället.
Jag bokade en lite finare hytt med fönster eftersom jag har lite svårt för hytt utan fönster där man inte vet om det är dag eller natt. Klaustrofobivarning. 3 rättersmiddag och frukostbuffé väntar. Mums!

Dansade zumba idag och pumpade igår. Åh vad det är roligt! Skulle vara kul med lite pump i morgon bitti men vet inte om jag kommer vara så entusiastisk när jag vaknar i morron :)

Nadja fick så fina skor av pappa förra helgen :) Just nu tycker hon dock bäst om att tugga på skorna.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar