måndag 28 februari 2011

Min ängel

Mitt liv just nu är så fantastiskt. Jag har en sambo som jag älskar över allt annat och tillsammans har vi vår underbara Nadja. Just nu ligger hon ute i sin vagn och sover. Skönt att det inte är så förskräckligt kallt idag. Jag börjar bli grymt less på denna vinter. Visst är det fint då det är vitt ute men nu får det räcka. När man har en liten tös så vill man kunna gå ut utan att behöva klä på sig i en halvtimme först. Tänk att få kunna gå ut och sätta sig på gräsmattan på en filt. Det ser vi fram emot.

Jag stormtrivs för övrigt med mitt liv. Tänk att Nadja redan har blivit 4 månader gammal. Tiden går fort men ändå så är det så roligt att se vad hon lär sig varje dag. Alla små framsteg. Nu kan hon ju sitta i sin matstol och det var verkligen jätteskönt. Skönt för både henne och mig med tanke på att jag kan laga mat när hon tittar på och hon behöver inte sitta nere på golvet i sin sitter utan kan komma upp i vår nivå. Jag och Pirre kan nu även sitta och äta middag i lugn och ro och Nadja tycker det är askul att titta på.

Nu är nästa steg i livet att få igång vårt husbygge så vi går från koja till slott. Slott kanske är lite att överdriva men iaf en normalstor villa. En villa där det finns lite plats SAMT där värmen stannar kvar inomhus. Ett hus där man har ett rymligt kök. En hus där man har en toalett med dusch så man slipper stå i badkaret. Många önskningar.
Jag är glad över mina vänner. Det är inte många men det är få otroligt mysiga och varma människor som jag verkligen tycker om. Dom betyder mycket för mig.
Ikväll ska jag och Lisen ut och springa. Det ska bli jättespännande för det var tusen år sedan jag sprang. Det är inte min starka sida (fastän jag har sprungit 1 marathon och 2 halvmaror...) dessutom är det vinter och snö på vägarna och kallt. Men jag ser verkligen ifram emot det. Tack Lisen!!
Vanligtvis är jag ju på gymet. Med mig har jag Nadja såklart som är i barnpassningsrummet där hon trivs. Jag har provat på lite nya saker på sistonde. Zumba t ex. Faktiskt väldigt roligt. Roligt med dans faktiskt. Lite klurigt men man skrattar för att det är så roligt. Det är ju skönt också med lite variation i träningen. Trist bara att min svank inte mår sådär jättebra igen. Ska försöka få tag i naprapaten så han kan rätta till den.

Jag funderar nog väldigt mycket. Både på bra och dåliga saker. Skönt när man har en sambo och vänner som man kan bolla sina tankar med.

Lite osammanhängande text idag känner jag men vafan. Jag skriver iaf :)

På menyn ikväll står:
Bakad potatis med kräftröra och en sallad.

Tror jag iaf det blir. Eller så blir det kassler med blomkål. Får se vad jag har lust med.

I morgon tänkte jag ta en sväng till Norrtälje. Jag saknar min syster och hennes små prinsessor. Eller små och små förresten. Dom börjar ju bli jättestora!


En bild på Nadja då vi går i Nacka Forum. Hon är som uppväxt där haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar