måndag 7 februari 2011

Body Age

För några veckor sedan kom jag på att jag ville göra något slags test som mäter muskler och fett osv. Jag hörde efter på gymet och dom svarade att dom hade ett sk. Body-Agetest man kunde göra. JA, det vill jag absolut göra sa jag och så bokade vi tid. Modig du är! Sa hon i kassan. Hur läskigt kändes det inte då då?? :)
Tiden blev bokad till förra söndagen och jag gick och laddade inför detta. Tyvärr ringde dom från gymet och berättade att tiden var inställd pga sjukdom så dom bokade om tiden till igår.
Sååå, igår var jag där. Hur nervös som helst. Eftersom man skulle få veta sin ålder invändigt så är det ju inte alltför uppmuntrande att höra att man är typ 100 år gammal så det var läskigt. Jätteläskigt. Hur som helst så gick jag dit efter att ha ätit en god thaisoppa med Pirre och Olle på ett fik i Mölnvik.
Blev så nervös när jag kom dit att jag var tvungen att rusa in på toa. Självklart blev det kö på en gång utanför toadörren så jag blev skitstressad. Haha.
Nu var det dags.. Jag fick göra en hel del tester och övningar. Väga och mäta. Fix fix. Gjort en miljard situps känns det som och försökt göra en bicepscurl med en stång som satt fast i ett snöre osv.
Efter en halvtimme var jag klar. Hon skrev ut ett helt kompendium med papper. Herregud... hur ska detta gå tänkte jag...
Ja du Hanna, titta här... säger hon. Du ÄR inte så DÅLIG som du tror ska du veta. Va??! Vad sa hon?? Sa hon att jag var duktig?? Jag som gått som en blåval senaste halvåret och inte kunnat rört mig så mkt. Skulle jag ha fått bra resultat??
Vi gick igenom allt. Det visar sig att mag och benmuskler var på elitnivå. Åh man tackar. Konditionen kunde bli bättre. Ja, såklart. Det jobbar jag på. Blodtrycket var okej men kan bli bättre. Ja jag vet. Det har ju varit ett aber sen havandeskapsförgiftningen. Men det är ju också på bättringsvägen. Osv..
Så, jag fick en ålder. 27! En potentiell ålder på 23. Den ska jag uppnå! Vilken pepp!

Jag fortsatte att träna på gymet efteråt och jösses vad inspirerad man var då. Mkt!

Nadja är krasslig idag snuttan. Hon har feber och är snorig. Hon vaknade vid halv 9 i morse, åt och somnade sen om. Vaknade för några minuter sen och grät och grät och grät. Sen somnade hon om. Lilla gumman...
Idag håller vi oss inne. Vilar från promenixer och träning. I morse skulle vi åkt till kyrkan och gått på Babyrytmik men vi ställde in det för Nadja var så risig. Vi gör ett nytt försök nästa måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar