tisdag 17 februari 2009

Det var tydligen fredagen den 13-de förra veckan...

Mmm... det var liksom lite svårt att missa. Vanligtvis brukar jag inte märka av sådana otursdagar men min fredag var ett skämt...

Försökte betala en tågbiljett med ett presentkort jag har köpt för en massa pengar men damen i kassan på Centralen upplyste mig om att presentkortet var stulet... Åh... vilken lycka...eller inte...
Där står jag..med långnäsa, tvungen att lämna fram min legitimation eftersom polisen behöver mina uppgifter... presentkortet stannade hos henne och jag fick gå hem tomhänt.
HELT OTROLIGT. Jag blev ledsen och hade inte alls någon lust att gå iväg och träna som jag hade tänkt. Luften gick ur mig helt enkelt.
Tog upp telefonen och ringde till Simon och berättade.
När jag lugnat ner mig så åkte jag och träffade Elin istället. Men slutar oturen här? Neeej självklart inte....
Vi åker till Ica Kvantum för att handla... sen återstår kassan... Elin drar sitt ICA-kort o det funkar inte... men jag tänker att jag har mitt mastercard och jag kan betala sålänge... Flickan i kassan knappar in mina saker också och sen när jag ska betala så går inte det heller... HELT Jäkla Otroligt...
Jag ringer till MasterCard och dom kan inte se nåt fel först... men sen ser dom att jag har 3 felaktiga pinkodsinslag... HALLÅ! Jag har inte använt min kod sen i oktober... bra att spärren tar typ ett halvår på sig. Så där står vi... men som tur va hade jag pengar så det räckte på visa-kortet.... tur i oturen.
På vägen hem till Elin ringer jag mitt datasvar för att kolla mitt saldo... å då självklart spärrar jag pinkoden dit. Då började jag känna att DET FÅÅÅR TUSINGEN RÄÄCKA!

Hemma hos Elin fastnade jag i hennes soffa med Lill-Bosse. Han gillar när jag kliar han på örat. Då sitter han o kisar och nästan somnar sittandes. Hihi...
Elin lagade jättegod mat åt oss. Pasta med ädelostsås. Superdupergott. Hallonsoda från Skansen till. Mums.
Sen var det dags att åka hem o göra sig lite fin för att sen åka och hämta Simon på Centralstation.
När vi kom med bilen vid mitt hus så finns det vanligtvis ALDIG parkering men preciiiiis när vi kom så åkte en dam iväg. Jag kikade på klockan och JA!!! Den var några minuter över 00. Otursdagen var över... äntligen...

Puss.

Ps... jag lyckades få en parkeringsbot igår morse... yiihaa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar