onsdag 4 februari 2009

Min kropp värker

Man kan lugnt säga att det känns att jag börjat träna hårt. Jag har träningsvärk lite här o var och jag känner mig lite småsliten och trött.
Jag kämpar på och jag gillar det. Fastän man ibland är ofantligt trött innan man ska gå och träna och man får för sig att man håller på att bli sjuk för man är så trött och frusen så tvingar jag mig dit och sedan efteråt är man pigg som en nötkärna. Härlig känsla.

Idag var en sådan dag. Jag var döende när jag kom hem och trodde aldrig någonsin att jag ens skulle orka röra min lilltå på hela kvällen... vid halv 8 reste jag mig iaf ur soffan och klädde på mig. Redan då börjar jag bli lite piggare. Med dubbla byxor o tröjor och en mössa cyklade jag iväg till Hornsgatan... massa uppförsbackar känns det som men väl där så börjar det rycka i kroppen.
Body Combat stod på schemat idag. Ett pass fullt med sparkar och slag och rörelse i luften. Det var min första gång och jag stod bredvid på stycken tjejer som var extremt tränade och smala... det gör ju inte direkt att man blir inspirerad men lite senare på passet hade jag kommit in i rytmen och jag var totalt slut vid passets slut. Ett mkt konditionskrävande pass.

Man hade ju kunnat tro att man skulle varit död när man kom hem men icke... jag har av någon lustig anledning tömt diskmaskinen och fyllt den till max igen, startat den och torkat bänken. Nu syns den igen =) Sen gick jag in i vardagsrummet och stormade mitt berg med kläder och annat som låg på golvet. Hehe... förstår inte hur allt kan hamna på golvet... inte kan det väl vara så att jag är en slarvmaja?? Nono... not a chance...

Hur mår jag annars`? Jo, det är bra. Jag är glad över att ha börjat träna även om jag ibland kan tvivla på om jag ska orka men jag överträffar mig själv. Undrar när det skall börja märkas på min kropp. Min kropp är ett mysterium....

Jag har min Simon, dock väldigt långt borta och han har såklart fullt upp med allt nytt... men jag hoppas vi snart ses igen för jag saknar honom.

Jag drömde en märklig dröm inatt.... att jag skulle få hjälp att sätta i ett diadem i håret av en tjej men sen när jag kikade mig i spegeln hade hon klippt av mitt hår och färgat det SÅ blont så där stod jag med ett ansikte som var klotrunt och ett snaggat hår. Jösses...

Jag har säkert en massa mer att skriva om men jag måste sova nu....

Natti natti....

Puss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar