söndag 22 februari 2009

Rädd

Jag har just fått höra att han har ljugit om precis hela sitt liv...
Det är skrämmande. Det betyder att jag känner honom inte alls. Han kan ju vara vem som helst. Han kan vara farlig. Hur skall jag kunna veta?

Faktiskt så känner jag mig lite rädd. En väldigt märklig känsla...
Har han lyckats med allt detta manipulerande så är han kapabel till precis vad som helst.


Känns jävligt olustigt...och vill att allt ska vara över.

Jag ångrar så mycket mitt val. Jag borde ha lyssnat på mitt hjärta och sett varningssignalerna...

Jag om någon borde ha sett dom... och ja, jag såg dom ibland... men var dum nog att lyssna på hans ursäkter...

Jag tänker väldigt mycket. Tänker på vad jag vill och hur det kom sig att det kunnat bli så här. Tänker på hur lätt det är att slukas upp av en psykiskt sjuk människa. Hur lätt det är att bli manipulerad.

Det är så skrämmande. Hur skall man kunna veta när någon är ärlig? Detta är det absolut värsta som någonsin har hänt mig. Jag har blivit totalt grundlurad och här står jag nu och har kanske förlorat någons hjärta som betyder mycket för mig. Jag borde ha lyssnat på mig själv!

Men... det kan ju vara så att det fört med sig något gott... att vi fått oss en tankeställare om vad man egentligen vill.

Jag kan inte backa tillbaka tiden utan bara göra det bästa av situationen och inse att jag lärt mig en hel del...

Måste försöka sova... är lite smått svårt att somna efter torsdagens chock. Har inte sovit alltför mkt...

Tack Elin för att du är min underbara bästis. Ditt mess i morse gjorde mig så glad. Nisse o Klara sitter i min mobil nu och kikar på mig varje gång jag tar upp den.

Jag har rensat i några bloggar....anser att viss text inte var värd att stå kvar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar