fredag 28 januari 2011

Föräldragrupp

Igår var jag och Nadja på första mötet med föräldragruppen. Jag har verkligen väntat på det och det var väldigt kul att se hur Nadja beter sig inför andra bebisar i hennes ålder. Hon gillade det verkligen. Det fanns en liten kille på 4 månader där, Olle. Dom 2 satt och glodde på varandra, snackade, dreglade och asgarvade. Hehe.
Min granne Anette var också där med sin Alicia. Nadja satt bredvid henne och petade med sina händer. Alicia var inte riktigt lika på haha. Nadja kommer bli BUSIG. Mkt BUSIG. Thats my girl.

Anette upplyste om kyrkans barntimmar på måndagar så vi kommer gå dit. Superskoj jö! Det är så otroligt roligt, härligt och underbart att tillbringa dagarna tillsammans med Nadja. Det är helt fantastiskt. Aldrig någonsin hade jag kunnat tro att det skulle vara så här underbart! Att få se hennes framsteg varje dag är en otrolig upplevelse. Just nu är hon väldigt "på" att försöka få tag i saker med händerna så man får ha koll på grejerna :)

Fredag idag äntligen. Längtar till sötnos ska komma hem. Så mysigt när han är hemma. My löw.
I morgon ska vi gå på babysim med Nadja. Hennes första gång. Ska bli väldigt spännande att se om hon kommer tycka det är roligt. Med tanke på hur galen hon är i att bada i sin badbalja (som börjar bli lite liten) så borde hon verkligen uppskatta en bassäng.

Hon sover nu i sin vagn. Hon somnade när vi var ute och gick tidigare idag. Ser väldans skönt ut där i vagnen. När hon vaknar tänkte jag klä henne i sin lurviga rosa väst haha. Hon måste ju vara fin till kvällen då pappa kommer hem.

I veckan har det inte blivit någon träning för mig. Bara några promenader. Jag har känt mig lite risig och så har jag varit hos naprapaten igår med min svank så det råder träningsförbud fram till söndag då jag ska göra en sån där BODY-AGE! Fasa...
Naprapaten har inte velat bryta nåt utan kört snäll behandling eftersom jag är relativt nybliven mamma men igår så beslutade han att bryta iaf eftersom 4 behandlingar med den snälla metoden inte har hjälpt så som den skulle. KNAKBRAAAAK lät det när han bände ryggen. Ont som fan men efteråt så kände jag helt plötsligt att jag kunde röra ryggen i sidled utan att dö. Fantastiskt :) Låsningar i nedersta kotorna.

Fryser om fingrarna. Borde kanske ta o göra en brasa så det blir varmt o skönt...

Idag när jag var ute och gick så såg jag nåt skoj. En granne till oss har satt upp 2 st skyltar vid deras infart som är såååå larviga med tanke på att vi verkligen bor ute på landet samt att dom är gamla hundägare själva... Hur som helst så hade nån hund pissat nedanför skylten idag. HAHAHAHAHA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar