fredag 5 mars 2010

Cheesecakes och annat smarrigt


Det är fredag och det är så jäklans skönt. Dock är det bara 1 h och 4 minuter kvar på fredagen men ändå. Jag har hunnit med mkt efter jag slutade jobbet vid 4. Jag tillbringade bl a 1,5 h på ICA MAXI... Jag är ju inte speciellt stolt över att storhandlingen tog sketamkt tid men va fasen gör man när hela affären är fullsmockad med människor och man verkligen måste handla.

Storhandling blev det och sen hem för att laga mysmiddag. Det blev en liten överraskningsmiddag åt Olle och Pirre som var på båtmässan idag.

Förrätt blev en Toast med en himla god skink- och pepparrotsröra på med bröd utstansade som hjärtan och till varmrätt en boullabaisse med fisk och räkor med hemmagjorda vitlöksbröd.


Efter maten gjorde jag deg till frallor som ska jäsa över natten och utbakas i morgon bitti och sen gjorde jag iordning en cheesecake med lime och passionsfrukter som jag ska bjuda på i morgon då mamma o Lelle kommer över. Lelle börjar bli desperat över sitt hår som behövs klippas och tar med sig klippmaskinen hit i morgon :)


Nu ligger jag i soffan på en spikmatta och jäser, observera jäser fastän jag börjar bli hungrig IGEN!! Jösses... jag kommer snart äta ihjäl mig.


Kollar in resor. Måste hitta nån trevlig billig sådan. Vore hemskt skööööönt.


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar