tisdag 30 mars 2010

Förätit mig

Ja herregud. Det är tisdag och påsken har inte ens börjat än. Vad har Hanna då gjort? Jo ätit en sisådär 10000 kg godis... Jävla konsulter som bjussar på påskgodis på jobbet. Det är inga SMÅ ägg heller. Världens största och igår stod det 2 HINKAR fulla med godis. Ja herregud vilken disiplin man har. Not.

Efter att ha smockat i sig choklad en hel dag så mår man faktiskt rätt illa. Vad gör man då? Lugnar sig med att äta? Nej nej, det bjöds ju på tårta. Chokladtårta med kladdkakebotten. 2 bitar slank ner och nu halvligger jag i stolen och undrar varför jag är så puckad i huvudet och har bestämt mig för att aldrig mer äta godis. Ekar det här? Hmm... kan hända att jag sagt dessa ord tidigare.



Idag har jag varit och handlat present till Emma som fyller 9 år på fredag. Hon önskade sig guldörhängen med nåt hjärta som hänger litegranna. Jag har i cirka 2 veckors tid letat efter något liknande och idag gav jag upp och köpte jättefina kläder med tillbehör istället. Vilken moster man är. Skulle lägga in en födelsedagsannons i tidningen också men kom på det några få timmar försent. Tusans!


Vad är kvar på schemat nu då? Jo fixa present till systeryster som också ska firas på fredag samt påskägg med godis och kläder till Emma & Tilde, nåt litet ägg till Mamma & Lelle och ägg till Olle. Sen är jag nog klar. Puuh.



Hade tänkt att laga köttfärsbiffar idag men Hell NO! Får inte plats nåt stort i min mage så det får bli en grekisk sallad till middag. Det blir bra så kan jag ta med mig i lådan i morgon också. Lätt o fint :p . By the way så gjorde jag comeback i mina löparskor igår. Om jag var ute och sprang? Nja, jag har börjat med ett sånt där töntigt börjajoggaschema men det är riktigt bra för mig som avskyr att springa, tycker det är döden samt har lite jobbigt med konditionsmässiga saker nu när jag inte får ta min astmaspray. Jag kämpar på och känner mig duktig. Startade även igång ett träningsschema för armhävningar och situps så det blir nog bra.



Solen lyser och det är Jäkligt skönt. Nu börjar det verkligen bli vår. Tjoho!!

Längtar till den 14 april....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar