onsdag 14 juli 2010

Båtplaner

Allt började med att vi skulle köpa ny snurra till båten men insåg att det är inte alls lätt att hitta någon relativt billig sådan. Eftersom båten vi har är en gammal skrutt som Pirre fick när han var sisådär 14 år så har den några år på nacken och sina skavanker. Lite söt men för liten. Man vill inte lägga ut för mkt pengar på en snurra. Dom snurror Pirre hittade fanns typ i Kalix eller längst ner i Sverige. Nära och bra. Min idé var att handla en ny båt ist.
Pirre var inte direkt jättesvårövertalad så nu är det båtjakt på hög nivå. Det svåraste har att komma på vilken typ av båt vi vill ha samtidigt som man måste hålla sig inom rimliga prisgränser.
Vi har varit och tittat på flertalet båtar och några av dom har varit fina men alltid har det varit någonting som inte varit bra eller att man inte riktigt vet om det är just en SÅN båt vi vill ha.
Hur som helst så har Pirre hittat en idag som han ska åka och titta på ikväll. Jag med om jag hinner hem från jobbet. En Örnvik 575 MC (säger säkert jättemkt) Fin tycker jag och det är en såkallad hyttbåt. Fördelen med dom är att man kan ha den i mkt längre på säsongen och man kan ta turer i höst och bl a kika på rovfåglar vilket jag har en förkärlek till. Tror den kan bli riktigt bra så vi hoppas nu på att den är lika fin som gubben säger att den är.

Magen växer så det knakar. Det är faschinerande när tom jag blir förvånad när jag tittar ner på magen och funderar på hur fasen den kunnat bli så stor på så kort tid. Jag om någon ser ju ändå magen varje dag. Undra om jag får på mig mc-jackan....? Måste prova ikväll.
På måndag är det dags för barnmorskebesök och mätning av magen. Just nu känns det som att jag ligger låååångt över kurvan men det är säkert bara inbillning. Jag återkommer.

Olle var så rolig i förrgår. Jag drog på mig en klänning när vi skulle gå ner och bada. Ingen speciell klänning alls utan en jag köpt i thai som just nu är skön att ha då magen är i vägen. Olle tittar till på mig och säger: "Oh, du är väldigt snygg i den där klänningen Hanna"
Hehe, han är för skön.
Igår gick han i sömnen. Pirre hämtade upp honom på altanen där han stod och gjorde ingenting förutom att sova. Bar in honom till sängen och några sekunder senare går han in på toa. Vi lyssnar om han verkligen går in för att kissa. Jo men det gjorde han. Därimot när han var klar tog han handduken och torkade snoppen med och tog sen med sig handduken in till sängen. Hehe. Sleepwalker.

Nu är det bara 2 dagar kvar till semestern. Det ska bli så otroligt himla skönt. Helt obeskrivligt!! 4 veckor ledigt!!! På jobbet finns det nästan ingenting att göra men vi har en vikarie här som jag håller på att lära upp. Christian heter han och är jätteduktig så vi kan känna oss lugna när vi går på semester nästa vecka.

Trött är jag. Jättetrött. Jag som var så stolt över att jag varit så himla pigg efter vecka 17 nånting. Nu är man som en zoombie på kvällarna. Igår somnade jag i soffan vid niotiden och vaknade då Pirre kom med tandborsten. Jag somnade självklart med tandborsten i munnen. Gick in till sovrummet och måste ha somnat på en tiondels sekund. Sov hur länge som helst! Det var nog behövligt.

Jag är så otroligt sugen på solbullar. Såna där släta bullar med kardemumma. Det är SOMMAR för mig. Kan bero på att när jag var liten och campade med Angelica och Janne så hade vi alltid solbullar med oss. Tror inte jag ätit solbullar på en sisådär 15 år.

Finns förresten en del fördelar med att ha stor mage. Man kan ställa sin ölburk på den. JA, den alkoholfria ölen..!
Förra helgen var vi förbi mamsen och Lelle då vi var och tittade på båtar. Mamma kom på att dom skulle med och kolla på en båt på Vätö så vi packade in oss allihopa i Cadillacen. Coolt! Det var nog då Pirre verkligen insåg att han träffat en tjej från landet. Hahaha. Allmänt lantig, skaffat träskor, tar mc-kort, svär som fan och åker raggarbil. Kvinnligt det låter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar