måndag 16 augusti 2010

8 veckor kvar

Tiden går otroligt snabbt. Det är nu ca 8 veckor kvar till bebbe beräknas titta ut. Det är ju ingenting! Jag har tyckt att jag har haft en otroligt lätt graviditet tills typ nu. Bebisen börjar få trångt i magen och det gör nästan ont då den rör på sig (vilket den gör HELA TIDEN). Magen buktar ut här och där. Jag har börjat må illa. Jätteilla. I morse då jag skulle åka till jobbet (första dagen efter semestern) så mådde jag otroligt illa och var tvungen att lägga en ica-kasse i väskan ifall att det skulle gå illa på bussen.
Sen är det ju det där med foglossning. Känslan är knivar som sitter instuckna i vänster skinka och som sitter kvar där när man går. Gör otroligt ont. Fingrarna är svullna och lederna gör ont. Det liksom som sticker i fingrarna fingrarna går knappt att böja utan att dom nästan fastnar.
Märkligt det där med hur kroppen förändras under en graviditet.
11 kilo har jag gått upp hittills. Jag längtar otroligt mkt efter att kunna röra mig ordentligt igen.

Men man ska ju inte klaga. Det är ju något underbart som ligger där inne i min mage. Det är så otroligt mysigt då min Pirre ligger med sin hand på magen och känner lilla krabaten sparka. Han är underbar min P. Han är hjälpsam nu då jag har det lite jobbigt. Min sötnos.

Semestern är slut nu. Första dagen på jobbet efter 4 veckor känns lite sådär. Man hinner fundera så mycket då man är ledig så länge. Man undrar varför man jobbar bort större delen av sitt liv. Drömmen vore att vara arbetsfri och kunna ha dagarna fria till precis vad man vill. Så man får mer tid till sin familj och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar