torsdag 18 december 2008

En ny blogg

Ja, jag skrev tidigare i min blogg thewhiteangel på bloggagratis men hittade blogger.com genom att min kollega använder den. Varför fastnade jag för den här då? Varför hålla på krånga med att byta sida? JO, det är just därför att denna erbjuder mer och är mer användarvänlig och rolig.

Så Välkommen hit :)

Idag sitter jag på Fora och jobbar och har förskräckligt ont i magen. JAHA, ovanligt kan man tycka... eller inte. Jag har nästan alltid ont i magen men denna gång beror det nog på all rå fisk som jag åt igår när vi var på en mycket intressant japansk kväll med jobbet.

Det var ingen restaurang utan mer en lokal som låg högst upp i ett hus på Kungsholmen där det var en farbror (Åke) som är totalt insnöad när det gäller Japan.
Första intrycket var mest "vart 17 har man hamnat???" MEN det intrycket förvandlades mycket fort till något imponerande.
I denna våning på ca 120-130 kvadratmeter så hade han ordnat denna i japansk stil. Fullt med flaskor med risviner. Alltså Sake. Det var en stor köksö där han kunde stå i mitten och laga till maten medans han berättade en hel massa om Japan. Vi satt runt omkring och fick smaka alla dessa rätter som var 9 st!
Till varje rätt fick vi smaka ett nytt sake. Sake är definitivt ingenting för mig märkte jag. Håren på armarna reste sig när jag bara luktade på det.

Hur som helst så var det en fantastisk kväll som tog oss med på en resa genom Japan. Mycket spännande, lärorikt och roligt.

Dock klarade min mage inte av alla dessa fiskar och smaker... men jag hoppas den reder sig snart så man inte har så ont.

Hur mår jag då förutom att jag har ont i magen?

Jo jag mår bra men jag måste erkänna att det ibland kan bli väldigt mycket att tänka på. Just nu är det det. Glada tankar, jobbiga tankar, glada tankar, jobbiga tankar, ledsna tankar, glada tankar...

Julklappar... dom är planerade att bli klara i morgon kväll då jag och Elinpelin åker till Nacka forum för att handla. IGEN. Sist var vi lite stirriga och trötta och fick inte så mkt gjort. Men det var förståerligt. Elins hund Lill-Bosse hade sprungit bort och hon hade letat i flera dagar och var helt slut. Han kom tillbaka.... som tur var. Lilla snutt....

Elin bor nära! Underbart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar