söndag 28 december 2008

Julen är snart över

Ja... snart är julen över. Det är både skönt och tråkigt på samma gång. Skönt för att all julstress är över och att man börjar bli less på julmat men tråkigt för det är mysigt med mörkret och alla tända ljus och så är det ju självklart trevligt med julklappar. Det är mysigt att få träffa familjen men på något vis så räcker det med ett tag. Sen vill man bara hem...

I normala fall tycker jag att det enbart är skönt att komma hem.... men nu finns även en viss saknad. Saknad av någon speciell. En härlig saknad som samtidigt kan vara väldigt jobbig. Men det är ändå positivt och det gör mig glad.
En lång tid framåt kommer bestå av mycket saknad men jag vet att det kommer gå bra för jag vill att det ska gå bra. Vi får göra så gott vi kan...

Jag började min dag idag med att städa mitt badrum. Det är nu kliniskt men jag är en Ittalalykta fattigare. Jag kraschade nämligen den mot badrumsgolvet och där stod jag tillsammans med tusen miljoner glasbitar.... varav en satt i tån lite senare och en annan under foten....
Badrummet är iaf väldigt rent och fint nu :) Sen gick jag över till köket och rev ut alla matvaror ur skåpet för att börja röja... men då var det dags att åka till Stinsen med Elin och Thomas för att shoppa. Vi skulle egentligen bara va smakråd åt Thomas när han skulle köpa soffa och jag skulle sen kolla på spel... MEN självklart kom jag hem med en matkasse och 2 kassar med diverse kläder. Hehe... det är något magiskt med mig och kläder. :) Denna gång blev det träningskläder, en tröja och en mössa. Hittade sen på Ica Maxi ett TP-spel som vi spelat hela kvällen och självklart förlorade ja...

Kom hem precis... Är dödstrött men kände för att skriva av mig lite ändå. Jag har varit irriterad idag. Det var längesen jag kände att det kröp så inom mig. Fråga mig inte varför.... eller gör det. Undra vad jag skulle svara.
Det har nog en hel del med att jag saknar och längtar väldigt mycket, det är många tankar i rörelse men inget negativt med det. Snarare tvärtom. Jag trivs... Ja kanske inte med att behöva sakna men med känslan att det finns någon där... någon jag tycker om... Jag vill fokusera 100% men det går inte pga envisa viljor som vill få mig på andra tankar. Mina tankar står fast... men ändå jobbigt. Eller är det jobbigt? Jo det är jobbigt men mest för att jag vet att jag gör någon ledsen PLUS att jag inte får koncentrera mig enbart på det jag vill. nästan så jag kan bli arg...

MEN jag är glad iaf. Mycket glad...

Snart är det nyår. Vad gjorde jag förra nyår egentligen? Oj, jag minns inte... Antagligen inte någonting roligt. Måste fundera....
Det var längesen jag hade en kärleksfull underbar nyår... Låt mig få det i år...

Vad har hänt detta år egentligen? Jag satt i min bil och funderade på hur man skulle kunna summera det. Vad kom jag fram till? Tänkte först månad för månad... vad har hänt?

Januari... Kan inte komma på att det hände något speciellt då... Kanske tankarna hade väckts för flytt till Stockholm och jakten på lägenheter hade börjat. Ett nytt år har börjat iaf.

Februari... Kan det varit denna månad som jag opererade halsen tro. Halsmandlarna försvann och mamma var helt underbar under denna tid. Hon var orolig över mig... det märktes.
Jag levde på värktabletter...starka sådana och det var inte en speciell rolig tid. Men överlevde tydligen. =)

Mars... En stor månad för mig. En stor förändring i mitt liv. Jag flyttade från min 3:a i Norrtälje till en 1:a på söder i Stockholm. Samma dag bytte jag även jobb till Itera Networks från ElanIT. Det var en helvändning. Från att ha pendlat 3 h om dagen och sen tränat och aldrig haft någon mer tid till att helt plötsligt ha massor med tid över.
Man kan tro att detta enbart skall vara positivt men det var det inte. Det var många känslor som bubblade upp och jag hade det väldigt jobbigt.
Det blev helt enkelt för mycket och sådant som legat och grott inom mig bubblade även upp och jag mådde inte alls bra. Mina dagar bestod av att sätta mig in i ett nytt arbete samtidigt som jag försökte anpassa mig till Stockholm och alla dess tillbehör... Jag hade helt plötsligt en mindre bostad långt bort från bekanta. Min familj var inte längre nära mig och jag hade heller ingen bil ståendes nära som kunde hjälpa mig från att komma bort ibland från storstaden.

Det resulterade i att istället för att försöka göra något som tex utforska området här gjorde att jag blev helt paralyserad och inte förmådde mig att göra något. Jag satt hemma och grät helt enkelt väldigt mycket. Tyckte kanske synd om mig själv... jag vet inte. Något väldigt fel var det och det var hemskt.
Ja... mars är en händelserik månad. Visst ja.. jag glömde att jag fick följa med på resan till Paris med jobbet. En mycket rolig upplevelse!

April.... Även april var jobbig... men självklart var det inte alltid jobbigt. Tror jag i denna månad köpte mig en ny cykel för jag ledsnade på den andra. Fast... det kan ha varit längre fram...

Maj... Juni är lite diffusa. Hände nog inte så mycket. Jag funderade nog mycket och pratade med en vän om att jag kanske skulle försöka göra något åt min situation.

Juli. Sagt och gjort. Tid beställdes och jag fick hjälp. Det bästa jag gjort... det har varit mycket givande för mig. Tänk så annorlunda saker och ting kan bli genom att bara börja tänka lite annorlunda.

Augusti.... En resa till Thailand bestäms. En höjdpunkt till i mitt liv. Jag skulle få göra något som jag aldrig gjort tidigare och som jag säkert aldrig skulle vågat gjort om jag inte börjat tänka i lite andra banor. Resan skulle göras med någon som jag egentligen inte kände sådär jätteväl men det var nog lite det som var spänningen också. Såg det som en utmaning.

Sept... Resan är bokad och jag vet villkoren. Spänning och väntan hela september.

Oktober... Resan startar och jag får uppleva en hel månad i Thailand. En resa som jag aldrig någonsin trodde jag skulle göra. Jag gör resan tillsammans med Andreas som jag lärt känna litegrann innan. Egentligen en helt galen grej men jag ville göra den och gjorde den.
Resan bestod av mycket skratt, kortspel, galej, bad, regn, tankar, sol.... Jag fyllde 30 år på Phi Phi boendes i en väldigt fin Deluxebungalow. Den dagen var verkligen Min dag.
Hela resan gick över förväntan. En underbar resa. En upplevelse att minnas.

November... Resan tog slut 5 november. Åter på Arlanda. Kyla... jobb... Men skönt att vara hemma igen. Utvilad. Det var min första semester som var över en vecka på 12 år.
Utvilad... jag mådde bra... trots många tankar så mådde jag mycket bra. På något vis kunde jag hantera allt. En skön känsla. Jag kände att jag kunde gå vidare i mitt liv på stabila ben.

December... Hihi... säger jag bara.... Underbar december. Det är ju fortfarande december och jag vill att det ska förbli lika bra....

Mitt år har bestått av stora förändringar, självkänsla och nystart....

Nu får jag ta o ge mig... måste sova...

Puss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar