tisdag 20 januari 2009

Känslor

Det händer mycket runt omkring mig och säkert även inuti mig. Jag har funderat mycket under tiden som varit men nu känner jag mig lugn. Visserligen är det annat som är jobbigt men det är inte jobbigt på ett negativt sätt. Det gäller bara att hålla ut och få det att fungera.
Visst, det är jättesvårt nu att säga hur det kommer att bli osv men som jag känner nu så känns det som det kommer bli bra. Man får se det positiva i det hela. Något jag fått lära mig.

Det var något som gjorde mig väldigt glatt överraskad häromdagen.... mycket överraskad. Jag blev så glad och såg att det finns ljus där framme i tunneln som jag tycker är mycket mörk när det just gäller denna person och dess problem. Det handlar om en vit månad. Tänk vad glad man kan bli när man får höra att just den personen har en vit månad... tänk vad alkohol kan ställa till det. Inte bara för dom själva utan även för deras omgivning...
Nu menar jag inte att det är förbjudet att dricka alkohol för det är det inte och jag är inte emot att dricka alkohol heller. Det är gott med öl eller vin men det handlar just om mängderna... Visst kan man få bli jättepruttfull nångång om man känner för det men inte varje dag om helgerna.... Då är det fel. Mycket fel... och jag blir ledsen. Jag vill inte se det. Jag vill se personen glad och pigg. Precis som jag såg det sist då denne berättade om den vita månaden.

Jag är på mitt jobb. Jag är fortfarande på FORA och jag älskar verkligen att vara här. Det är tom roligt att gå upp på morgonen för att gå till sitt jobb. Precis så som det skall vara.

Jag åkte hem en sväng på lunchen för att sälja min cykel som har varit nästan totalt omöjlig att få såld. Jag trodde inte farbrorn ville köpa den eftersom det var väldigt dåligt med luft i däcken (cykelpumpar är tydligen omöjliga att använda) men han tog den på en gång och där stod jag med pengar i handen. Perfekt för jag är verkligen jättefattig :)

I helgen är min plan att ta mig till Halmstad för att hälsa på Simon. Hoppas hoppas allt går vägen för det skulle vara himla mysigt. Jag saknar honom.

Igår var det idrottsgalan och jag, Elin och Thomas var där. Lika spännande och kul som vanligt. Dock är jag lite besviken på att Susanna Kallur inte fick något pris men Kalla är ju iofs också väldigt duktig.
Efteråt åkte jag och Elin hem till mig och hon sov över. SOM VANLIGT har jag snackat i sömnen. Hade tydligen sagt på allvar att Elin skulle förvandlas till ett troll. Jag minns att jag tänkte att hon säkert skulle tro att jag drömde för det gjorde jag ju absolut inte....smart man är...inte. Hur som helst så var hon inte ett troll när vi vaknade. Iaf inte mer än vanligt :)

Det luktar T-centralentoalett inne i mitt badrum.... jättefräscht och man kan tro att jag aldrig städar men faktiskt så gör jag det och det är från avloppen det börjat lukta kraftigt sen igår morse... vet inte alls vad det är för fel för avloppen är nyrensade och fräscha.... :( Kan liksom lika gärna gå o lägga mig på toan på t-centralen för det luktar likadant...

Just ja!! Jag har påbörjat träningsschemat som söta Simon fixat åt sin flicka. Jag började i söndags och jag har gräslig träningsvärk idag men tänk så skönt det kan vara. Ikväll är det ett pass som står på schemat och om jag inte jobbar över idag skall jag försöka ta mig till ett pass med Afrikansk dans. Hehe...låter helt knasigt men man måste ju prova på.
Hur som helst så har jag en väldig inspiration och det är så skönt.

Elin konstaterade igår att min mage var större än vanligt och hon tyckte det var jätteroligt och var tvungen att klämma på den. HAHAHAHAHA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar