måndag 5 januari 2009

Nytt år

Nu är det ett nytt år. 2009. Det är vitt ute av lite snö och frost och det är kallt. Jag som alltid fryser så mycket har äntligen varit lite smart och satt på mig mina långkalsonger. Jag är glad att jag köpt min nya jacka som är varm och skön. Frös nästan inte alls när jag gick till jobbet i morse.

Nu är jag på mitt jobb och det är inte många människor här. Nästan tomt idag också. Jag har pratat med min bästis Elin på msn nu på morgonen... Det känns så skönt att jag har henne. Vi kan verkligen prata om allt och vi är varandras stöttepelare i vått och torrt. Skulle kännas tomt utan henne...

Nästa vecka och 3 veckor framåt skall jag vara på Fora och jobba eftersom Kim skall ha semester. Ska bli jätteskoj. Jag gillar ju att vara där och jag tänkte jag skulle cykla till jobbet då. Skönt. Säkert skitjobbigt eftersom min kondition har försvunnit spårlöst men har jag tur kanske jag hittar den på vägen efter någon vecka...

Jag är motiverad att börja träna. Väntar på ett träningsschema som gör det ännu lite roligare. Jag trivs inte med mig själv just nu när man känner att man inte har tränat på evigheter... Det är bara att välja. Börja träna och må bra eller köpa nya kläder och må dåligt. Inte så svårt val...

Jag har knappt svurit på flera veckor så nu känner jag mig duktig. Låter nog lite bättre men jag är inte felfri. Ibland dyker det upp båda det ena och det andra ordet... men vad gör det.

Jag har fått låna Elins dansmatta och spel och efter jobbet tänkte jag åka hem och dansa lite. Jag funderar på att skaffa mig ett Wii själv. Är ju faktiskt ett väldigt roligt spel. Dessutom sitter man inte bara på sitt arsle och spelar utan man får ju upp och röra på fläsket. Kan ju vara bra.
Ska dessutom försöka mig på att sätta mig ner och läsa. Jag har lånat en bok av Simon och så har jag köpt en bok. Gäller bara att känna sig på rätt Mode för det.

Maten blev god på nyår. Måste ha varit det för den gick åt. Precis som jag ville. Mycket bra. Det är roligt att laga mat när man har någon eller några att bjuda. Annars är det inte så jättekul.
Kul att fundera ut hela menyer och hur man skall duka bordet. Nu har jag ju inte direkt ett stort bord utan bara ett soffbord som är rätt litet men det kan bli fint och mysigt det också.

Nu ska jag kolla lite på nätet efter Wii....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar