tisdag 7 juli 2009

Asiatisk mat

Igår efter jobbet så träffade jag äntligen lilla Elinpelin! Planen var att gå ut och käka och som vanligt höll vi båda på att svälta ihjäl på en gång.
Elin frågar vad jag är sugen på. Självklart är jag absolut inte sugen på det Elin gått och varit sugen på hela dagen. Thaimat :) Vi kommer överens om Kinamat istället och sen kommer nästa problem. Problemet som vi alltid dyker på av någon underlig anledning.

VART finns det en kinarestaurang?? Vi hittade en på Kungsgatan. Restaurangen där jag och Mauri ibland går och käkar lunchbuffé på. Dom har ju god mat tänkte jag men jag vet inte riktigt...

Vi kommer in och har en önskan om att få sitta på ett visst ställe men det fick vi ju inte... vi får istället sitta vid ett litet bort precis bredvid några andra och dessutom var det svinkallt.

Servitrisen frågar: "ÄÄTA buffee eller???" Nej, säger vi. Vi hör ett suckande och sen slänger hon fram 2 menyer.

Elin fryser snart ihjäl och vi byter bord och är beredda på att bli mördade av denna gulliga servitris som ser ut som hon helst vill gå och döda någon.

Vi väljer ut 4 små rätter med Coca Cola och beställer. Sen är det vänta som gäller.... det var ju knappast fullsatt i restaurangen om man säger så...

När Elin och jag ligger döda på golvet av svält kommer äntligen en del av maten.... ris. Mmm...

Sen kommer 2 trälådor in med lock och där äntligen finns får mat! Seg biff med bambuskott, kyckling med 1 cashenöt, sallad med änden på gurkan- den där som är lite intorkad, och några friterade räkor o fläskfile tror jag det var.

Svull svull.... proppmätt. Visst ja, det var ju friterad banan och glass också. Hehe. Vi får in det och helt plötsligt säger Elin: "Vad snabbt du åt!" . Jag tittar ner på min tallrik och ja jävlar, det är tomt på min tallrik medans hennes är halvtom. Hmm... antingen pratar Elin väldigt mycket eller så är jag väldigt glupsk.

Notan tog typ ett halvår att få in. Den första servitören glömde helt bort det tydligen. Fullt upp när man har ca 5 gäster....

Proppmätta går vi över till Elgiganten där Elin ska glo på TV. REA. Fullt med folk och jag minns plötsligt vad SKÖNT det är att inte jobba på ELGIGANTEN längre. Fy tusan vilken jobb... Sälja sälja sälja....

På vägen till tunnelbanan fastnar vi på SALT, en klädaffär på Drottninggatan där jag sett en klänning jag måste prova. Väl inne i affären fick jag med mig 2 klänningar till och 2 byxor jag ville prova. Elin får med sig 2 jeans.

Inne i provrummet har jag precis fått på mig ett nattlinne. Hmm... var det inte en fin sommarklänning jag provade?

Elins jeans passade utmärkt medans byxorna jag hittade absolut inte var något för mig förräns man ser ut som ett benrangel som Victoria Beckham och det kommer aldrig att inträffa.

Klänning nr 3 ser ut som en bakelse.

Sen börjar det regna... ovanligt.

Bussfärden hem var en sightseingtur genom gustafsberg.... resan som vanligtvis tar ca 30 min tog 60 min. Spännande för jag fick sitta och lyssna på 2 väldigt mogna killar som diskutterade hur bra fyllor var och hur fulla dom brukar va och hur skönt det är att va så dryg och tycka man är bäst och alla andra är fula och äckliga. Hmm.... ja så vill man ju verkligen vara när man är full..... eller?

JA, jag kom hem tillslut:) Hem till en mysig soffa där Olle och Pirre satt med hyrda filmer. Asterix och Yesman blev kvällens skörd. Olle måste ha tagit drogor för han var lite ÖVERPIGG om man säger så... klättrade på väggarna. Han gjorde en jättefin täckning på det vita soffbordet med en permanent penna. Nu sitter delar av teckningen även på bordet :)

Det var en utmärkt dag och kväll och det var jättemysigt att träffa Elin. Lite girltalk ;) Ses snart igen gumsan.

I´m happy


//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar