torsdag 2 juli 2009

Jag skriver

Jag har fått lite pisk för att jag blivit extremt dålig på att skriva så jag tänkte att ja jag skriver väl några rader då.
Några rader om vad som hänt i mitt liv den sista tiden. Mitt liv har gjort en totalvändning och aldrig hade jag kunnat ana att allt detta skulle hända just mig.

Jag njuter av mitt liv. Jag hittade liksom ut genom labyrinten helt plötsligt och allt blev så bra. Tokigt bra! Så bra att jag numera är bosatt på Ingarö i hus med en underbar man med namn Pirre och har också fått ett bonusbarn. Olle snart 6 år.

Allt detta inträffade när jag sa till mig själv att lägga ner allt som hade med "karlar" att göra och bara ta det lugnt över sommaren. Så märkligt det kan bli... märkligt och helt underbart. Underbart att kunna känna känslan av kärlek som bara växer sig starkare och starkare för varje dag.

Ikväll ska vi göra ordning i min lägenhet för en eventuell uthyrning. Att jag säger eventuell uthyrning handlar inte om att jag är osäker på om jag vill utan att min kära granne har fått mögel i sin lägenhet och att det troligtvis finns i min också eftersom jag bor vägg i vägg. I morgon kommer en besiktningsman och undersöker våra lägenheter samt lägenheten över oss. Jag verkligen önskar att min lägenhet är okej så jag kan få hyra ut den så fort som möjligt.

Hur som helst så ska vi byta lite möbler idag. Byta ut sängarna, sängbord och soffa så vi ställer över Pirres i lägenheten och går det vägen med besiktningen så skall jag städa där så fort som möjligt och sedan slänga ut den på Bostad Direkt för uthyrning till företag.

Igår hade Pirre 2 vänner hemma på middag. Vi grillade och åt en god sallad till bestående av sparris, broccoli, sockerärtor, paprika, ruccola. oliver, körsbärstomater, massor med salt och olja. Det är härliga sommarkvällar nu med en hel del mygg och knott. Ikväll ska vi försöka hinna med ett dopp i vattnet innan sovdags.

Jag har planterat en hel del blommor på altanen och när jag kom hem i måndags kväll så var helt plötsligt rosorna och lobelian spårlöst borta.... jättefint med rådjur men lite smått irriterande när dom använder blomlådor och krukor som ett smörgåsbord... Nu är altanen belamrad med en solsäng och en fåtölj så dom inte kan knalla in. Dock är jag rädd för att jag missade det i morse....

Good bye roses...

Jag har köpt en ny bil. En ICE-vit Volvo V50. Den är så fin och jag älskar att pyssla och åka omkring med min bil. Rutorna har jag fått tonade och det gjorde susen. Peugeoten har vi fått såld så nu sitter det lite extrapengar på kontot.

Lite senare i juli ska jag och Pirre åka till Rånäs slott på en weekend. Ska bli så mysigt. Han fick det av mig i present när han fyllde år i juni.

Idag åker Elin till Tallin. Hoppas hon får superskoj och kan shoppa lite nu för våra bilpengar :). Nästa vecka ska vi ses äntligen. Vi skulle ha setts denna vecka men den har varit full med saker för både henne och mig. I tisdags fyllde Tilde 5 år. Min systerdotter. Jag måste ha världens sötaste och finaste syskonbarn!! Emma och Tilde.
Dom gick iklädda lila linne, kjol, vita leggings med spets, lila diadem och likadana tofsar som dom fick av mig när jag kom. Det blev mycket uppskattat! Det roliga var att båda utropade "ÅH LEGGINGS" när dom öppnade paketen. Hehe....

Nä nu får det va nog med rader för idag :p

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar