måndag 6 juli 2009

En härlig helg med jobb och mys


Det blev helg äntligen och jag fick åka in och jobba på lördagen eftersom det blev vattenlarm i serverrummet men vi fick till en mysig helg ändå.

Lördagkvällen var otroligt mysig tillsammans med Pirre.... ost, kex och lite vin.... mys.. mys....

Det blev en sen kväll, kom inte i säng förräns vid 2-tiden och otroligt nog vaknade vi halv 11 på söndag morgon!! I vanliga fall brukar man vakna av att Olle ligger i vår säng och vill gå upp vid halv 10... men inte denna dag. Jag har nog aldrig stött på en annan unge som sover så länge :)


Olle var så gullig när han säger till mig när han och jag ligger kvar i sängen: "Hanna, vilken tur du inte har fått larm och är ledig idag". Hihi, han är söt.


Till bilen har vi nu fixat en bilkudde till Olle och igår åkte vi in till Sergelbion för att se på IceAge 3 med 3D-brillor fast resan dit var inte en dans på rosor... Ett tag undrade man om det verkligen var meningen att vi skulle se på bio.

Vi köpte först biljetter på nätet och bion skulle börja 14.20. Ett tag innan vi ska åka märker Pirre att ett rör har börjat läcka till handfatet på toan och börjar skruva med det vilket inte går så bra. Pirre ringer över Rickard, vår granne som har varit röris och han fixar o grejjar.

Det visar sig att vi behöver lite nya kopplingar för att lösa problemet. Men hur skulle vi hinna med det då bion snart började?? Slutar med att vi får stänga av vattnet och åka iväg till coop för att köpa grejjer och sedan ge oss av till stan. Redan inne på Coop börjar det strula.

Först försvinner Olle fast han är inte så svår att hitta inne i affärer eftersom han alltid finns vid leksakerna :). Sen ställer sig Pirre i kön och självklart är det en trasslig kärring före honom som tar hundra år på sig....

Väl ute i bilen så åker vi iväg och fastnar på motorvägen i världens längsta kö.... VA FAN! En olycka..... nån dåre som inte kan köra bil som voltat utanför räcket. När vi VÄL kommit förbi olyckan så kör vi på och självklart är det broöppning vid henriksdal.


Vi kom fram till bion då den skulle börja och då skulle vi ju handla godis såklart. Ingen bio utan godis :) Pirre springer in på toa eftersom han håller på pinka på sig och jag och Olle ställer oss i godiskön. Om jag har svårt att bestämma mig när jag handlar så har en pojke på snart 6 år ännu svårare att bestämma sig men tillslut blir det en påse Djungelvrål och en IceAge-meny. Självklart måste man välja en figur till menyn också hehe.


Vi springer in i bion och är fantastiskt nog inte sist :) På med brillor och lutar oss bakåt....
Förresten så har jag fått en liten figur av Olle. SID från IceAge. Han är ju så söt Sid. Jag hittade honom på verandan och frågade om jag kunde få den. "Ja, det får du för jag har 2". Sen igår säger han "Hanna, du kan få båda Sid om du vill". Hihi. Sid sitter nu i min bil vid vindrutan och kikar på mig när jag kör.
Idag efter jobbet skall jag träffa ELIN!! Vi ska ut och äta inne i stan och ha det mysigt. Saknar henne :)


Jag måste ha världens bästa liv! Överlycklig!


//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar