fredag 3 juli 2009

En trött Hanna


Trött är det minsta man kan säga att jag är. Jaha, och varför är just jag så trött då? Jo, jag har beredskap denna vecka och inatt mitt i min sköna djupa sömn så vaknar beredskapsmobilen till liv och ger mig ett larm om att det är vatten i ett serverrum här...

Finns inget att fundera på, bara att sätta på sig kläderna som är närmast till hands famlandes i mörkret och sedan försöka leta rätt på sin hjärna som ligger någonstans...

Väl sittandes i bilen försöker jag vakna till så jag inte kör på några bambis eller stora älgar. Inte riktigt det jag vill med min nya fina bil....

Väl inne i stan så märker man att det är ett väldigt festande i stockholm by night och det är inget jag saknar. Partaj mitt i veckan känns jobbigt när man ska jobba dagen efter. Nog så jobbigt att behöva åka in till jobbet mitt i natten för att sedan vara hemma på morgonkvisten och det nästan är dags att åka till jobbet igen för att ha sin vanliga arbetsdag.

Men jag ska inte klaga. Det är sommar, det är varmt, jag har ett arbete jag trivs med, jag tjänar pengar på att åka in och det är trots allt fredag idag. En efterlängtad fredag och ikväll blir det middag hos mina svärföräldrar. Jätteskönt.

Lägenheten blev besiktad idag av en gubbe som ändå inte kunde göra något eftersom jag har lägre tak i garderoben så nu är det bara att vänta och se om dom kommer hitta något i våra väggar när dom torkar ur lägenheten ovanför. Jag hoppas på det bästa.

Jag och älsklingen flyttade möbler igår så nu är jag helt slut i min kropp. Mina underarmar har en otrolig träningsvärk och min rygg är nog arg på mig men det var värt det också. Så mysigt när våra hem börjar blandas till ett.

Jag avslutade kvällen igår med att ligga på min nyinköpta spikmatta. En röd fin med massa vita piggar på som skall vara bra för kroppen. Den ska tydligen frisätta massor med endorfiner, måbrahormoner, släppa spänningar och öka blodcirkulationen. Kan ju låta som humbug men faktum är att man känner sig extremt avslappnad och mjuk i kroppen när man klivit av mattan.

Självklart var jag tvungen att testa hela programmet som hörde till mattan vilket innebär att man först ligger på rygg i ca 15 min för att sedan vända sig om och ligga på mage i 10 min. Det är en mkt speciell upplevelse och den övertogs av att lägga sig med kinden på mattan. DET var svårt att slappna av i huvudet och nacken när man ligger med ansiktet på en massa vassa piggar. Inte nog med det, jag la mig med min rumpa på den och efteråt sved det en del och jag var helt prickig på kroppen av alla pigghål. Avslutade med att toksomna ryggliggandes på mattan.

Jag återkommer med fakta om vad jag tycker om mattan....

Fick höra idag av min kollega om ett speciellt te som skall vara väldigt bra för kroppen. Mate skall det heta och är ett te som är renande, uppiggande, lugnande för magen, motverkar stress, vidgar luftrören och ger en mycket energi och ro. Låter som knark men faktiskt säljs det på coop. Värt att testas. Han och hans fru har druckit det under flera års tid och har märkt en stor positiv effekt.

Jag känner mig förövrigt väldigt somrig idag iklädd vit klänning, vita leggings o vita skor. Kanske därför det började regna idag...
Sommaren tar en paus står det på Aftonbladet idag. 2 veckor frammåt... kanske väntar sommaren på att jag ska få min semester :)

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar