onsdag 16 september 2009

Gräsänka

Idag åker min darling till Funäsdalen för att fjällvandra så jag är helt själv fram till söndag. Jösses, hur ska det gå? Saknar honom redan jö! Får se det som en bra övning att klara av mörkret. Jag får helt enkelt passa på att spela lite tv-spel och glo på tv4-fakta och träna. Det läskiga är bara att wii-spelet står på undervåningen och där är det så läääskigt att vara när det är mörkt.
Jag hoppas iaf att Pirre får det jättehärligt uppe i fjällen. Jag vet ju att han älskar att fjällvandra. Nu blev det kanske inte riktigt som han ville, hans önskan är nog att endast vara ute och fjällvandra, sova i tält eller under bar himmel men nu blev det något hotell om nätterna och vandring om dagarna. Men jag tror inte han klagar. :)

Igår var jag hos tandläkaren och lagade utan bedövning så jag är jävligt stolt idag. Efteråt fick jag nåt skumt ryck och drog ut och sprang Pirres och min runda alldeles själv. Det gick bra men fan vad det var jobbigt. Skönt efteråt men då gick jag minsan inte och duschade på en gång utan slog på mitt Wii Fit och körde en halvtimmes pass. In i duschen, klä på sig och göra sig fin tills min darling hämtade mig. Iväg till Grisslinge och käka på restaurang. Mysigt....

Jag hade tänkt att åka till Norrtälje på fredag men självklart hade jag glömt bort att vi har servicehelg på lördag... :( Så det sket sig.... bajs. Ingen aning när vi är klara.

Jag funderar mycket. Mycket på varför man måste ägna hela sitt liv på jobb jobb jobb. Ja, jag vet varför man jobbar men ändå... Man hinner ju knappt med något annat och när man väl har tiden så är man för trött för att göra något.
Jo, jag trivs på mitt jobb men ibland känns det som att man blir som dumförklarad eller nåt. Jag kanske inbillar mig eller bara är löjlig men det är en känsla som är svår att få bort.

Jag funderar på varför min pappa har så svårt att höra av sig. Jag tänker mycket på honom. Min önskan är att han kommer till Lidingöloppet och kikar på mig. Det skulle betyda mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar