tisdag 1 september 2009

Tjejmil och massa annat

Japp, i söndags var det dags för Tjejmilen äntligen och vädret var helt perfekt vilket gjorde mig väldans positiv:)
Linda kom över redan på lördagen och vi gick till Gallerian för att shoppa lite. Linda tar sin lilla tid i varje affär kan man säga och vid femtiden så åkte vi vidare till Östermalms IP för att hämta nummerlapp och kolla in lite erbjudanden dom har där.
Vi köpte oss varsina mjukisbrallor med Tjejmilentext på. Jättesköna jättefina. Blev en vitaminburk också. Dock råkade jag självklart ta burken det stor 55+ och tanten som sålde dom tyckte att kvinna skulle passa bättre hehe. Vaddå är jag inte 55 år? Nä 30 var det ja. Nästan 31!

Väl hemma så fixade vi käk. När Linda får välja blir det alltid pasta med sås.
TJEJMILEN! Japp, det blev söndag och vi åt en stadig frukost. Syrran va skitnervös hela morgonen för att hon inte skulle bli skitnödig haha.
Parkering nånstans vid Karlaplan och sen akutkissa på mcDonalds. Fortsätta till Gärdet där vi träffade 2 st gamla klasspolare till Linda. Rätt så lustigt egentligen. Det är 26000 som springer och vi träffar på 2 vi känner. Märkligt...

Starten går och det är trångt. Jävligt trångt. Så trångt att man fick gå minst en kilometer och sen småjogga ett bra tag innan man kunde dra på lite. Min tro på syrran var att hon skulle vilja gå vissa sträckor o springa saktare men neeeej, hon var skitduktig. Verkligen. Jag ger henne ett MVG.

Syrran hade sett fram emot ostkakan ända sen hon visste om att hon skulle få en när hon gick i mål. Väl i mål var hon inte hungrig och gav bort den till sin pappa.
Det var ett jättetrevligt lopp och en jättemysig helg tillsammans med syster. Inte ofta vi får tid tillsammans bara hon och jag.

Pirre kom hem igår och efter mitt jättesena möte kom han och hämtade mig. Så mysigt! Vi har inte setts sen i torsdags morse och då kanske bara några minuter. Det har känts som en evighet men något positivt är att jag fått sova själv i huset under 2 nätter och tycker NÄSTAN det är okej. Men bara nästan. Det är jävligt mycket knäpp och skumma ljud i detta hus.
Okej, jag har fått titta på tv4 fakta hur mycket jag vill också :)

På lördag är det dags för Bellmansstafetten. Den jag inte alls hade tänkt att springa men Tjejmilen inspirerade mig så mycket att jag inte kunde låta bli att anmäla mig. Sen väntar Lidingöloppet :)

Ja, jag är galen. Fast det är ju inte nåt nytt.

Nu längtar jag hem till min älskling.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar