torsdag 27 augusti 2009

Ensam

Ja, jag är helt ensam i det lilla huset ute i skogen på Ingarö. Jag tror bestämt att alla lampor som går att tända är tända just nu. Det där att endast barn är mörkrädda tror jag inte alls på.... bullsh-t!
Pirre är i Belgien och är inte hemma föräns om några dagar. Fick ett mess från honom för ett tag sen och hans bagage är på rymmen hehe. Jag fick en bild framför mig att väskan ligger på ett band i kina eller nåt :)
Jag försöker komma på fördelarna med att vara ensam hemma. Svårt.... hmm....

Jag får ha fjärrkontrollen helt själv och kan titta på tv4Fakta en hel kväll om jag vill.

Jag kan breda ut sig i sängen fast jag tycker nog det är mysigare att få trängas lite.

Jag kan passa på att rensa kylen på choklad. Fast det kan hända att jag gör det annars också.

Hmm... det är mysigare när älskling är hemma.

Det hände en liten incident i natt när jag sov och drömde sött. Pirre började plötsligt vifta o ha sig och jag vaknade och undrade vad han höll på med. Han påstod att det va nåt som suttit på hans öga som han slängde iväg i väggen. Nej... du drömmer bara sa jag när vi tänt lampan och sett det inte fanns nåt där. Efter en kort stund börjar ett viftande igen och det är samma ramsa. Vi ser inget och jag är bergsäker på att Pirre har drömt.

Pirre släcker lampan men går upp på toa. Jag vräker ut mig i sängen och somnar TILLS jag känner nåt med min hand. Något som inte är det mjuka täcket... Snabbare än snabbast så står jag upp vid ingången till sovrummet och har tänt lampan. Vad är det som ligger i sängen??? JO, det ska jag tala om ... det var en SYRSA!! En stor jävla grön SYRSA!

Jag drog in i köket och var helt darrig i hela kroppen och mådde inte bra... fy fan vad äckligt.

Pirre sitter fortfarande på toa..... vänta vänta väääääntar.....

Äntligen är han klar och jag har nästan panik. Han är ju man och får fixa problemet vilket han också gör :) . Tack gode gud för riktiga män ;)

Sovdags!
Visst ja, glömde ju berätta att jag har varit ute på restaurang och käkat middag med Elin idag, jättemysigt och trevligt =)

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar