lördag 12 juni 2010

Draktränaren

Idag är jag ensam med Olle. Pirre begav sig iväg med grabbarna vid 9 i morse för att fira en kompis som fyllt 40 år. Bland annat gokart och grönan står på schemat. Någon gång sent ikväll kommer han hem.

Vad har vi gjort idag då? Jo jag började med att göra något väldigt ovanligt. Jag har strukit mina kläder som låg i strykhögen. Ja jag talar nu sanning. Det händer inte alltför ofta så nu har jag sisådär 15 "nya" kläder att klä på mig. Trevligt trevligt.  Sen drog vi iväg på bio i Sickla och såg Draktränaren med svenskt tal. Jag fasade lite inför det eftersom jag egentligen har otroligt svårt för filmer med svenskt tal. Alltså dubbade MEN jag tar tillbaka mina fasor och förutfattade meningar. Herregud så bra den var. Jag var som uppslukad av filmen och satt med tårar i ögonen med jämna mellanrum. Självklart satt vi på raden längst fram =).

Vi är hemma nu efter att ha åkt en sväng förbi Brisak. Brisak är som en variant på ÖB typ. Olle försvann direkt till Legot (oväntat) och jag gick o kikade bland allt krimskrams och det slutade med att på bandet i kassan låg en legokartong, omslagspapper, snören, en sprite och en trädgårdsprydnad vilken ser ut som en fjäril med röda pärlor. Himla fin faktiskt.

Olle sitter nu o bygger på sitt lego han köpte och jag väntar på att han ska bli sur då han inte hittar en bit han letar efter eller att det helt enkelt inte går någe bra hehe.

Bebbe tyckte förresten nog att bion var bra för den var vaken under tiden :)


Ruskväder,,, varför då? Jag vill ju sitta ute i solen i min röda solstol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar