måndag 7 juni 2010

Stillsamt på jobbet och hetsigt på fritiden

Det börjar verkligen märkas att semestertiderna har smygit sig på här på jobbet. Det är lugnt men i min hjärna är ingenting lungt och fridsamt. Nej nej, övningskörning, körskola, motorcyklar, uppkörning... bla bla bla. Jag blir galen snart. Måste fixa uppkörningen annars kommer jag bli knasig. Jag orkar helt enkelt inte traggla mer!!
Några veckor framför mig har jag fullsmockade med fokusering och körning. Det är bara det som gäller nu och midsommarhelgen kommer bli allt annat än avslappnad.

På fredag fyller mitt hjärta 40 år. Det blir smörgåstårta, dryck och vanlig tårta. Min sötnos. Presenten jag ordnat hoppas jag blir uppskattad hehe :)

Helgen som varit har bestått av övningskörning. I lördags åkte vi ut till Norrtälje och jävlar så mkt motorcyklar det var där eftersom det va Custom Bike Show. Rätt coolt :)
Igår skulle vi bara ut en liten sväng men blev borta i massa timmar. Varför då då? jooo för att en grävmaskin kände för att börja brinna ute på vägarna mot Djurö och det var tydligen risk för att den skulle sprängas så där stod vi... Köerna var milslånga och det skulle vara avstängt länge. Tillslut fick vi ett tips om att man kunde köra en bakväg vilket vi gjorde men innan dess var Pirre tvungen att tanka sin mc. Det betydde att vi fick åka tillbaka ut till korsningen stavsnäs/djurö och sen tillbaka till Strömma. Det var visst inte bara vi som kunde den där vägen.... Dessutom var vägen av grus. RULLGRUS. Jättelätt att övningsköra på men lärorikt.
När vi väl kom hem efter 7 på kvällen var jag helt slut. Middag hos svärpäronen. Skönt.

Jag känner mig som en gammal tant. NEJ, jag ÄR ingen gammal tant. Men motorcykelkörningen kanske kombinerad med en bebis i magen gör att mina höfter är helt paj. Halta Lotta är mitt nya namn.

Just ja! Igår på dagen åkte vi ut till fiket i Grisslinge och fick en plats i solen. Sötnöt köpte varsin räkmacka och en jättegod härlig somrig Nationaldagsbakelse till mig :) När vi sen åkte hem sved det i min panna. Solen har tagit rätt bra idag :)

1 kommentar:

  1. Då tycker jag att du ska ta med lite fritid till jobbbet, inte mer än rätt eftersom det oftast är tvärtom!

    SvaraRadera