torsdag 10 juni 2010

Svinkallt

I morse när jag stod och väntade på bussen undrade jag om det verkligen var juni... jag frös som bara den. Är det inte meningen att man skall kunna ha sommarkläder nu? Burr... Regn väntar idag, fred, lörd och sönd. Tjoho....

I morgon fyller hjärtat år :) Igår satt jag och förberedde lite till tårtan jag ska göra. Spritsade vita fina rosor. Det är rätt faschinerande vad man kan göra med sprits och tyll.

Rosorna skall ligga på en vit RedVelvettårta som skall dekoreras med Fluffy Frosting. Lägger ut en bild på hur en Red Velvet Cake kan se ut. Kanske kan få till en bild på mina bakverk och lägga upp här när jag är klar.

Vad ska jag baka mer då? Jo det blir en smörgåstårta med massa smaskens på och Brittas sommartårta. Det är en riktig sommartårta med sockerkak/marängbottnar och grädde med hallon. Mums!

På lördag är jag ensam med Olle hela dagen. Jag funderar på om vi kanske ska gå på bio. Bäst att kika lite innan om det finns nåt bra innan man kommer med förslaget :) Om det inte blir bio kan jag tänka mig att han föredrar att sitta och spela Wii. Undra vad jag ska hitta på?

Pirre ska iväg heeeela dagen/kvällen på bus.

Det är torsdag idag och det är otroligt skönt att det snart är helg. Dock regn hela helgen men det är skönt ändå. Bäst att vila upp sig innan nästa vecka börjar ta fart. Den är full med övningskörning på körskolan, samt tandläkare och frissa. Avslutar veckan med sommarfest med jobbet. Undra vad vi ska göra? Eller vänta lite nu, så avslutas inte alls min vecka. Jag har servicefönster på lördag vilket betyder att jag måste jobba hela dagen... ÅH VAD ROLIGT.

Wow, skattepengarna är på kontot nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar