onsdag 23 juni 2010

Barnmorskebesök


I morse var jag på barnmorskebesök. Det första besöket då man börjar med mätning av magen. Min mage låg precis exakt på svenssonkurvan hehe. Min granne som går i min mammagrupp låg högt över översta kurvan så hon är ganska så mkt större än mig. Jag är glad över att min mage håller sig lite lugn nu när jag håller på att kör.
Efter mätningen lyssnade hon på bebbe och frågade mig om den var livlig. Ja jättelivlig! Svarade jag och hon kunde mer än väl förstå det när hon hörde hur den sparkade där inne. Helt galen! Pirre säger att bebbe har ju någon att brås på...hmm.. förstår inte alls vad han menar.
Järnvärdet var lite lågt så nu blir det järntabletter. Tydligen någon lite dyrare modell som man inte blir trög i magen av för det är man tillräckligt då man är gravid. Jösses.....

Efter jobbet ska jag träffa Elin och Marie. Vi ska fika/käka. Trevligt trevligt :)

Funderar på vad jag ska göra för tårta på midsommar.... antingen blir det en citron/lime-cheesecake eller en jordgubbetårta med chokladmousse som jag fick recept på idag av Lisen. *slickar sig om munnen*

Lunch idag med Camilla :) Fint väder är det också!! Och så kan man ju säga att det är som torsdag idag eftersom man är ledig på fredag :) Tjoho!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar