onsdag 5 augusti 2009

Man slutar aldrig förvånas




Igår var jag hos Elin och hade en mysig tjejkväll. Det var roligt att träffa Elin igen. Vi skulle grilla grillspjut som är som en lång lång marinerad fläskfilé men innan man gör det måste man ju tända grillen....

Ner i källaren och hämta grillkol. Åh vad bra det är massa fukt i betongen hos Elin så påsen var lite halvt möglig i botten. Väl uppe hos Elin pajjade påsen =). I med kol i grillen och på med tändvätska. Tända tändsticka... Efter några minuter hade det slocknat.

Efter ännu mer tändvätska och en hel ask tändstickor brann det och vi fick en alldeles utomordentlig glöd där jag brände vårt spjut.

Elin fixade potatisklyftor och jag gjorde lite sallad och grillade på lite Hallomi. Vi dukade på Elins vardagsrumsbord vi hade lyft ut och fick en skitmysig och god middag med vin :) Vinflarran var jättesöt med röda tassavtryck på.

Efter maten då man kände att man snart skulle spy gjorde Elin gino som vi la på grillen. Dock hade grillen nästan slocknat och det hände ingenting så det fick bli ugnen. I med mer mat i magen och sen låg vi nästan båda två i koma. Ut på berget där vi kikade på utsikten och försökte fota Nisse, vilket är totalt omöjligt. Klara, Elins andra katt snodde en stor bit av spjutet och käkade upp så hon är nog mätt en vecka nu med tanke på hur smal hon är. Man kan lugnt säga att Nisse gick miste om nåt väldigt gott.

Vid tio-tiden somnade jag nästan i soffan. Jag har blivit gigantiskt kvällstrött. Senare gick vi och la oss och jag somnade som en stock. Dock vaknade jag vid 1-tiden av att jag inte visste var jag var och att jag höll på att börja krama Elin som fick panik. Hahaha, jag trodde det var Pirre. Som tur va hann jag inte göra det. Somna om... nej det gick ju inte. Krypningar i benen. Jag blir galen! Dessa krypningar har blivit mycket värre på sista tiden och det gör det helt omöjligt att sova eller sitta/ligga stilla. Det slutade med att jag tillslut somnade skavfötters med Elin.

Jag är trött och såg något i morse som fick mig att bli lite hmm... inte irriterad kanske men lite förvånad...eller inte. Eller förvånad är jag nog inte....vissa växer ju aldrig upp och tror livet är en lek. Nu låter jag bitter tror jag. Men neeej jag är inte det, jag kan bara tycka att det känns lite miffo.

Jag känner mig för övrigt totalt främmande i min kropp för tillfället. Men ingen idé att klaga kanske. Tålamod...

Jag saknar min älskling som fan och det är massa timmar kvar tills man slutar. Jag vill vara ledig!!!! Igår köpte jag en sån där Harry på ICA så jag tänkte jag skulle bli rik på lördag. Trisslotterna gav inte ett öre igår fast Elin vann! :) Dock inte så mycket så hon kan bli hemmafru.

Varför är det så fint väder nu när min semester är slut? Jag längtar till Thairesan i vinter. Det ska bli så härligt och mysigt och underbart.

Pirre, du är min sötnos.


//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar