fredag 21 augusti 2009

SATS


Japp, från och med måndag är jag medlem på SATS igen. Jaha och varför det nu då? Jooo för att jag är ju så jäkla duktig och tränar varje lunch och det är mycket närmare till SATS än WorldClass. Ska bli jätteskoj!
Träningen håller i sig. Jag springer o jag gymar. OCH ja det verkar ge lite resultat trots allt.

Det regnar!!! Sist jag kikade ut genom fönstret var det strålande sol... hm... regnar det för att det snart är helg tro? Fast det gör inte mig nånting. Det är rätt mysigt att få vara inomhus när regndropparna smattrar på rutan.

Igår var jag ute på äventyr i Stockholms skärgård. Fora och Itera hade en kväll med Segling som startade vid Djurönäset. Fora och Botkyrka tävlade mot varandra med 2 stora 50-fotsbåtar.

Det var första gången jag seglade förutom när jag satt i en Jolle på vässarö när jag gick i mellanstadiet. Av någon anledning tycker jag inte att det räknas.

Det blåste cirka 8-9 sekundmeter så det gick undan faktiskt. Lite småläskigt när man kryssar då det slår o fladdrar som satan i seglen.

TUR med vädret kan man säga.... efter vi kappseglat klart ankrade vi nära en ö där vi grillade kött och åt goda ugnsbakade grönsaker med en välförtjänt öl till :)

En sak är säker. Jag kommer aldrig bli någon seglare.

Helgen närmar sig. Tänkte börja den med middag med svärföräldrarna. TACOS o VIN :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar